Evezős tábor

A vízi tábor a gimnázium táborsorozatának harmadik állomása, amelyen minden tanítási év végén a 11. évfolyam vesz részt. Idén is várva vártuk ezt a pár napot, hogy kipróbálhassuk magunkat a vízen.

Osztályunk az első csoportba került, így hétfőn reggel már indultunk is a nagy kalandra. 10 óra körül meg is érkeztünk Poroszlóra, ahol a szálláshelyünk volt. Gyors átöltözés után Molnár Tamás tanár úr alapvető tudnivalókkal látott el minket: bemutatta a Tisza-tavat, az evezők helyes használatát, és felhívta figyelmünket a lehetséges veszélyekre. Ebéd előtt még éppen annyi idő maradt, hogy mindenki jól szemügyre vegye a kajakot és a kenut. A kezdők félénken, a tapasztaltabbak már bátran tettek egy kis kört a stégek körül. Délután viszont már senki nem húzhatta ki magát a feladat alól, az egész tábor egy pár órás kirándulásra indult a tavon. Estefelé visszaérkezve, már mindenki a vacsorára várt, majd az egész napi fáradtság miatt igen hamar elcsendesült a tábor.

Kedden egy egész napos túra várt ránk, Poroszlótól Tiszafüredig és vissza. A nap ragyogóan sütött, aminek reggel még nagyon, dél felé már egyre kevésbé örültünk. A hármas és négyes csapatok kitartó és összehangolt munkájának eredményeként az evezés komolyabb problémák nélkül lezajlott. Körülbelül 7 órán keresztül eveztünk, amit kisebb nagyobb pihenők szakítottak meg. Tiszafüreden hosszabb időre álltunk meg, ott ebédeltünk, és felfrissültünk egy kicsit a vízben, hogy újult erővel fogjunk neki a visszaútnak. Késő délután értünk vissza szálláshelyünkre, ahol beláttuk, hogy Lisztik János tanár úr reggeli rémisztgetése, miszerint ez evezés kemény fizikai és szellemi megpróbáltatás lesz, nem csak vicc volt. Az erőnkön túl a tűrőképességünket is magas szinten igénybe vette a kirándulás. A nagy fáradtság ellenére mégsem maradhatott ki a vízpartokon jól ismert „lökd bele a vízbe, akit csak tudsz” eseménysor.

Utolsó napunkon sem lazíthattunk, ugyanis tudásunkról egy kis akadálypályán kellett számot adni. Mindenki sikeresen levizsgázott, ami sok esetben testnevelő tanáraink jólelkűségén múlt. Fáradtan, leégve, de élményekkel telve tértünk haza utolsó berzés táborunkból.