Fizika

Munkaközösség tagjai:

 

Tanár Szak Elérhetőség
Csordás Ágnes matematika-fizika
Kiss Miklós PhD matematika-fizika-számítástechnika, a fizika munkaközösség vezetője
Kissné Császár Erzsébet matematika-fizika
Ludányi Lajos PhD kémia-fizika-informatika
Ombódiné Madai Judit matematika-fizika
Varga Tamásné Pitlik Emese matematika-fizika-informatika

 

  • Magyar Fizikus Vándorgyűlés
  1. Debrecen, 2013. augusztus 21-24.
  • Önképzőköri táborok:
  1. Mártély 2013. június 25-30.
  2. Visznek 2013. július 15-20.

 


Fizika

A fizika tantárgy a természet működésének törvényszerűségeit, a megismerés módszereit és mindezek alkalmazni képes tudásának hasznosságát igyekszik megismertetni a diákokkal.

A természettudományok, ezen belül a fizika középiskolai oktatásának fontos célja és feladata a természettudományos tantárgyak megszerettetése.
Iskolánkban lehetőség nyílik a 9-10. évfolyamon is heti két többletórában fizikát tanulni.
Kiknek és miért ajánlott a fizikát emelt szinten tanulni?
•    Azoknak a tanulóknak fontos, akik valamilyen mérnöki, vagy természettudományos pályán szeretnének továbbtanulni, így ebből a tantárgyból tesznek közép- vagy emelt szintű érettségi vizsgát.   •    A 9-10.évfolyamon az emelt szintű csoportokban a diákoknak alkalmuk nyílik jobban elmélyülni a jelenségek megértésében.
•    Az alapórákon teljes osztálylétszám mellett kevés a lehetőség arra, hogy a tanulók önállóan kísérletezzenek, méréseket végezzenek. Ezért erre a területre különösen nagy hangsúlyt fektetünk ezekben a csoportokban. Célunk a természettudományos gondolkodás megismertetése.
•    A kísérletezés mellett a másik fontos terület a problémamegoldás, számításos feladatok elvégzése.
Természetesen az emelt szintű foglalkozások igénybevétele a 11-12. évfolyamon is lehetséges, és mindenképpen ajánlott az ebből a tárgyból érettségizőknek, hiszen ezeken az órákon már célzottan az érettségire való felkészítés folyik.
A fizika alaptudomány, amelynek saját fogalomrendszere, alapelvei és törvényei vannak, amelyeket a többi természettudomány is felhasznál a saját gondolati rendszere kimunkálásához. Ezért vállalnunk kell a fizikai előismeretek biztosítását a többi reáltantárgy tanításához és a harmonikusan sokrétű általános műveltség kialakításához.