A munkaközösség tagjai:
Tanár | Szak |
Csordás Ágnes | matematika-fizika-ábrázoló geometria, a fizika munkaközösség vezetője |
Bánkuti Anita | matematika-informatika-technika |
Botka Veronika | informatika-német |
Horváthné Zörög Anikó | matematika-fizika-biológia |
Kiss Miklós, Ph.D | matematika-fizika-számítástechnika, |
Ludányi Lajos, Ph.D | kémia-fizika-informatika |
Maruzsiné Sevella Judit | matematika-fizika |
Varga Tamásné Pitlik Emese | matematika-fizika-informatika |
Sike Zoltán | informatika |
Szőllősi Gábor | matematika-informatika |
Fizika
A fizika tantárgy a természet működésének törvényszerűségeit, a megismerés módszereit és mindezek alkalmazni képes tudásának hasznosságát igyekszik megismertetni a diákokkal.
A természettudományok, ezen belül a fizika középiskolai oktatásának fontos célja és feladata a természettudományos tantárgyak megszerettetése.
Iskolánkban lehetőség nyílik a 9-10. évfolyamon is heti egy többletórában fizikát tanulni.
Kiknek és miért ajánlott a fizikát emelt szinten tanulni?
• Azoknak a tanulóknak fontos, akik valamilyen mérnöki, vagy természettudományos pályán szeretnének továbbtanulni, így ebből a tantárgyból tesznek közép- vagy emelt szintű érettségi vizsgát. • A 9-10.évfolyamon az emelt szintű csoportokban a diákoknak alkalmuk nyílik jobban elmélyülni a jelenségek megértésében.
• Az alapórákon teljes osztálylétszám mellett kevés a lehetőség arra, hogy a tanulók önállóan kísérletezzenek, méréseket végezzenek. Ezért erre a területre különösen nagy hangsúlyt fektetünk ezekben a csoportokban. Célunk a természettudományos gondolkodás megismertetése.
• A kísérletezés mellett a másik fontos terület a problémamegoldás, számításos feladatok elvégzése.
Természetesen az emelt szintű foglalkozások igénybevétele a 11-12. évfolyamon is lehetséges, és mindenképpen ajánlott az ebből a tárgyból érettségizőknek, hiszen ezeken az órákon már célzottan az érettségire való felkészítés folyik.
A fizika alaptudomány, amelynek saját fogalomrendszere, alapelvei és törvényei vannak, amelyeket a többi természettudomány is felhasznál a saját gondolati rendszere kimunkálásához. Ezért vállalnunk kell a fizikai előismeretek biztosítását a többi reáltantárgy tanításához és a harmonikusan sokrétű általános műveltség kialakításához.
A 10. és 12. évfolyam évfolyam vizsgáinak tematikája: